سئو چیست؟ چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : ساحل

اوايل آغاز سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خویش را آغاز کردند؛

بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن موعد مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اوليه بر بنیاد حروف الفبا سپریدن مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند.

اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم واژه کليدي ( شمار دفعاتي که يک واژه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه بهره‌گیری شده تقسيم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند.

به پیگیری اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بمنظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این روش اتمام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا لغایت لینک های ورودی به سایت شما از سایت های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار پسندیده سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مفهوم سئو تنها مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه پسندیده سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سنه تازه سیاست های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت ها همسو شده است.

در بلاگسیما برآن شدیم تا تمام عوامل موثر بر SEO را مورد بررسی قرار دیتا و آموزش های لازم را برای رسیدن به سئو مناسب در برگزیدن شما پیمان دهیم، اگر برای درک مفهوم سئو و انجام آن سردرگم شده اید وبسیما راهنما و پاسخگوی سوالات شما در مقوله آموزش بهینه سازی سایت خواهد بود.

اهمیت سئو در چیست؟
اکثر کاربران اینترنتی صفحات باره عقیده خود را از موتورهای جستجوی اصلی مشابه گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند، از اینرو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید اغلب است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در پسندیدن کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند به همین دلیل در سنجش با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر ارزش سئو را دوچندان خواهد کرد.

واژه ها جستجو شده بدست کاربران در موتورهای جستجو اهمیت فوقانی دارند، تجربه نشانه دیتا است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند کامیابی هر شرکتی را تضمین کند، بازدید توسط آمده از روش سئو بر هر گونه تبلیغ برتری داشته و هزینه اقلیت را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

چرا موتورهای جستجو بیچارگی به سئو دارند؟

برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در راتباط باشید.
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همش در تلاشند لغایت نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند با این حال محدودیت هایی در این گذرگاه وجود دارد که احتیاج به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران مخفی کرده و تمام سعی شما را هدر دهد، برآیند اینکه رقبای شما با محتوایی لاغر تر بازدید و محبوبیت اکثریت داشته باشند.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
استفاده از تکنیک های سئو درجهت خوشنودی مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این گذرگاه را سئو کلاه سفید مینامند ولی به کارگیری ضعف موتورهای جستجو و تکنیک های فریب آنها در کناره عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش کاربرد کرده اند را تنبیه خواهد کرد. برای رویت بهتر نسبت به این مسئله مطالعه نوشتار ترفندهای سئو ۲۰۱۳ میتواند برای شما سودمند باشد.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: